Wirtualne biuro – sposób na spore oszczędności - Blog Tu Lubię Warszawa

Zorganizowanie miejsca do pracy jest jednym z większych wyzwań, przed jakimi stoją nowi przedsiębiorcy. I nie ma co ukrywać, że chodzi tu przede wszystkim o koszty zakupu nieruchomości lub wynajmu przestrzeni biurowej. Jednak na tym nie kończy się inwestycja – biuro trzeba jeszcze wyposażyć i zaaranżować, a także zapewnić odpowiednią obsługę.

 

Własne biuro – jakie generuje koszty?

Dla początkujących przedsiębiorców zorganizowanie własnej przestrzeni do pracy wiąże się z bardzo dużym ryzykiem finansowym. Zakup nieruchomości wymaga wkładu własnego i zaciągnięcia kredytu, a jeśli dopiero zaczynasz biznes, nie możesz na sto procent wiedzieć, czy spełnią się Twoje założenia finansowe. Nawet jeśli uda Ci się kupić lokal biurowy, pozostaje jeszcze kwestia jego wyposażenia, nie tylko w meble, ale również w niezbędny sprzęt, jak choćby drukarki czy kserokopiarki. Warto pomyśleć również o takiej aranżacji biura, która będzie sprzyjać efektywności pracy. Do tego dochodzi jeszcze obsługa sprzątająca.

 

Wynajem biura – równie wysokie koszty

Inną opcją jest wynajem biura, choć i tutaj sytuacja z kosztami przedstawia się bardzo niekorzystnie. Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się na myśl, jest czynsz. W dużych miastach lub dogodnych lokalizacjach jego ceny mogą przyprawiać o zawrót głowy. Pamiętaj o tym, że właściciel nieruchomości z pewnością będzie próbował wynegocjować jak najwyższą cenę. Ponadto mogą Cię wiązać długoterminowe umowy, które okażą się problematyczne, gdy Twoja firma napotka na problemy finansowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą:

Wirtualnych biur

 

 

Biuro wirtualne – oszczędzaj na przestrzeni do pracy

Wirtualne biuro to bardzo skuteczny sposób na to, by zorganizowanie miejsca pracy dla siebie lub kilku swoich pracowników nie wygenerowało zbyt dużych kosztów. Wynajęcie biurka to koszt zaledwie kilkuset złotych miesięcznie. Co więcej – w abonamentach biur coworkingowych zawarte są również dodatkowe usługi, które we własnym biurze generowałyby dodatkowe koszty, nie wyłączajac z nich zatrudnienia dodatkowych rąk do pracy. W jaki jeszcze sposób zaoszczędzisz na biurze wirtualnym?

    • Obsługa recepcyjna wraz z przyjmowaniem poczty wychodzącej i przychodzącej – wielu przedsiębiorców dzięki temu nie będzie musiało zatrudniać office managera. Przypomnijmy, że koszt zatrudnienia jednej osoby to w dużym mieście nawet kilka tysięcy złotych.
    •  

    • Przestrzeń wspólna obejmująca wyposażone łazienki i kuchnię – zaaranżowanie i wyposażenie tych pomieszczeń we własnym biurze to koszty nawet kilkunastu tysięcy złotych.
    •  

    • Dostęp do Internetu oraz urządzeń biurowych, takich jak drukarki, kserokopiarki czy 50-calowy telewizor, na którym można wyświetlać multimedia.
    •  

    • Możliwość zarejestrowania działalności pod adresem biura – freelancerzy zyskają w ten sposób na niższym podatku, ponieważ pracując we własnym domu muszą uiszczać wyższy podatek za nieruchomość w związku z prowadzeniem w niej działalności gospodarczej.

    Biura wirtualne lub przestrzeń coworkingowa gwarantują wysoki standard pracy po tak niskich kosztach, jakie nie są możliwe do osiągnięcia w przypadku zakupu własnego biura lub wynajmu lokalu. Co więcej, w coworkingach obowiązują krótkie zobowiązania czasowe, dzięki czemu w razie problemów finansowych bez problemu zrezygnujesz z wynajmu.

 

Sprawdź także artykuł: Biuro wirtualne jako siedziba firmy