Zaczynasz pracę na własny rachunek i planujesz wykonywać pracę zdalnie? Po głowie na pewno chodzi Ci pomysł zarejestrowania firmy w CEIDG pod adresem zamieszkania. Tłumaczymy, dlaczego nie jest to najlepszy pomysł i z jakimi wiąże się niedogodnościami.

 

Twój adres zostanie upubliczniony

Jeśli zdecydujesz się zarejestrować swoją firmę pod adresem swojego mieszkania, musisz liczyć się z tym, że dane adresowe staną się publiczne, co na pewno nie będzie komfortowe zarówno dla Ciebie, jak i Twoich domowników. Taka sytuacja na pewno nie ułatwia życia osobom, które wysoko cenią sobie prywatność i chciałyby możliwie jak najwyraźniej oddzielić życie prywatne od zawodowego. Jeśli zdecydujesz się na rejestrację firmy w domu, Twój adres znajdzie się:

  • w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
  • w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS);
  • na Twojej stronie internetowej w zakładce „Kontakt”;
  • na wizytówkach;
  • w wszelkich materiałach promocyjnych i marketingowych.

 

Licz się z niespodziewanymi gośćmi

Musisz mieć na uwadze to, że Twoi kontrahenci mogą sprawić Ci niespodziewaną wizytę, chcąc na przykład poznać klienta, z którym pracują od dłuższego czasu lub też zapytać o ofertę bezpośrednio na miejscu. Pracując w domu, nie zawsze dbasz o to, by wyglądać wyjściowo, a warunki, w których pracujesz zdecydowanie mogą odbiegać od biurowych.

 

Spodziewaj się kontroli

Przedsiębiorstwa zarejestrowane jako czynni podatnicy VAT muszą spodziewać się kontroli miejsca przechowywania wszystkich firmowych dokumentów. Wizyta urzędników w mieszkaniu nie należy do przyjemnych sytuacji i może spowodować ogromny dyskomfort oraz zakłopotanie. Punkt ten jest kluczowym argumentem za tym, żeby zdecydować się na wirtualny adres i zarejestrować firmę pod adresem operatora wirtualnego biura. W ramach usługi wirtualnego biura Tu Lubię oferuje nie tylko możliwość przechowywania dokumentów, ale też indywidualną skrytkę pocztową czy opcję odbywania spotkań z kontrahentami lub zebrań zarządu.

 

Nieterminowe odbieranie urzędowych dokumentów

Ten problem może niestety nieść ze sobą przykre konsekwencje. Wystarczy, że przez kilka tygodni będziesz pracować z innego miejsca – co w przypadku freelancerów jest powszechnie stosowaną praktyką – a urzędowe pisma lub pozostawione przez listonosza awiza będą leżały w skrzynce pocztowej. Jeśli będą w nich wezwania lub ponaglenia zapłaty, które umknęły Twojej uwadze, musisz liczyć się konsekwencjami w postaci naliczanych odsetek czy kar administracyjnych.

Obsługa korespondencji w wirtualnych biurach w zupełności rozwiązuje ten problem.

 

Mało profesjonalny wizerunek Twojej firmy

Zarejestrowanie działalności gospodarczej w mieszkaniu na pewno będzie rzutowało na to, w jaki sposób kontrahenci będą postrzegali Twoją firmę. Znacznie lepiej wypadnie ona w ich oczach, jeśli zostanie zarejestrowana pod adresem nieruchomości stworzonej z myślą o pracy biurowej, w dodatku znajdującej się w centrum miasta, niż w przypadku zarejestrowania jej w domu lub w mieszkaniu w bloku.

 

Podsumowanie – skorzystaj z biura wirtualnego

Jeśli wynajem lub kupno własnego biura nie wchodzą w grę ze względów finansowych lub charakteru wykonywania pracy, nie rejestruj firmy pod adresem domowym. Skorzystanie z biura wirtualnego pozwoli Ci uniknąć Ci wszystkich opisanych niedogodności, jakie mogą wynikać z wpisania domowego adresu jako adresu firmy. Ponadto koszty są naprawdę niskie – 1800 złotych za roczny abonament to wydatek nierzadko niższy niż miesięczny koszt utrzymania własnego biura.